2007-09-29 00:00:00

Apel i dopis ravnateljice za spas vrta


Apel:

  • da deklariranu dobru volju potvrde i djelom i to već danas
  • da surađujući s vodstvom škole iznađu najbolje rješenje prvenstveno na dobrobit djece, radi kojih je škola i dvorana, a onda i šire zajednice
  • da dovrše dvoranu na zadovoljstvo sviju

                              

 

    Kl: 602-02/07-01/154                                 MINISTARSTVO ZNANOSTI,

    Ur.br: 2181-42-07-05                                  OBRAZOVANJA I ŠPORTA     

   Split, 27. rujna. 2007.g.                                   N/p gospodina Primorca
                                                                                                                                                                                                                    Sažetak prilika u kojema se škola nalazi početkom šk. god. 2007/8. Stanje: OŠ „Mejaši“ se kroz proteklih 28 godina zajedno s okolnim naseljima razvijala te obrazovala i odgajala naraštaje. Danas školu pohađa 600 učenika; zbog nedostatka prostora još uvijek radi u tri smjene; otvoren je natječaj za dogradnju škole. Gradi se dugo očekivana i tražena školska sportska dvorana sredstvima Ministarstva razvitka, prometa i veza i Grada Splita. Formalno to je školska sportska dvorana, ali bi trebala služiti i široj zajednici. Što je sporno? Iako je Grad osnivač škole i ujedno su/investitor izgradnje dvorane, pri planiranju i realizaciji   projekta dvorane školu i njezino vodstvo potpuno se ignorira. Nitko od predstavnika škole nema uvid u projektnu dokumentaciju dvorane – ZAŠTO?        I nakon tko zna koliko upita ne dobiva se projektna dokumentacija Očiju uprtih u dvoranu voditelji i izvođači projekta su izgubili iz vida da škola mora raditi: - ne samo da se moglo manje inkomodirati rad škole, nego nisu zadovoljeni ni sigurnosni   standardi (stanje na sjevernoj strani zgrade ne može se smatrati dovoljnim izlazom u slučaju nužde, a vrata na južnoj strani se otvaraju prema unutra) Za parkiralište koje treba dvorani htjelo se školi oduzeti dvorište i vrt gdje se djeca okupljaju prije nastave, preko odmora, a imaju i dio nastave. Novi prijedlog pedagoškog standarda traži   povećanje kvadrature i unutarnjeg i vanjskoga školskog prostora. Što je poduzeto? Ravnateljica je tražila: Uvid u osiguranje gradilišta, od Državnog inspektorata – inspekcija zaštite na radu mišljenje o sigurnosti djece – može li škola u tim uvjetima raditi (odgovor nije dobiven ) Uvid u projekt ( od mjerodavnih u Gradskoj službi za prosvjetu, nekoliko puta ) prijem na razgovor o problemima: Poglavara zaduženog za prosvjetu (gospodina Veštića), Ured državne uprave (Ivanišević), kod Gospodina Gradonačelnika, Gradskog vijeća, Kotar Mejaši od izvođača da ne zauzima cijelo dvorište; da odmaknu ogradu i omoguće nesmetan prolaz do ulaznih i do vrta…  Održan je sastanak Učiteljskog vijeća, Vijeća roditelja i Školskog odbora – zajednički                 su zaključci: da se traži izmjena projekta te spasi dvorište i vrt 
Potpisana je peticija za spas vrta i odaslana – svi učitelji (MZOŠ, Ured državne uprave, Grad + medijima) O svemu su obaviješteni roditelji, koji su podršku ravnateljici izrazili svojim potpisom (svi) Što se u međuvremenu dogodilo? Otvoren je uski prolaz prema vrtu. Nakon reakcije medija gradonačelnik je (18. 9) primio izaslanstvo škole … izrazio dobru volju i obećao da će zatražiti doradu projekta; da se vrt neće dirati; spomenuo je da se reorganizacijom gradilišta mogu smanjiti poteškoće u funkcioniranju škole (postoji pismena zabilješka). Sve je predstavljeno i na Gradskom vijeću (19.9) koje je potvrdilo da se problem riješi izmjenom projekta u suradnji sa školom (pismena odluka). gradonačelnikovu sugestiju da se gradilište reorganizira, izvođač je popratio dopremivši u dvorište još jedan  kontejner i žicu (21.9), te još jedan kontejner (24..9) – ionako si je priuštio komoditet na štetu škole oduzevši cijelo dvorište. Održan je sastanak (24. 9.) vijećnika kotara i predstavnika škole na kojem je jedna strana tražila strpljenje vehementno braneći poziciju izvođača, dok je druga strana tražila uvažavanje potreba drugog gradilišta, tj. škole koja gradi nešto veće, trajnije i važnije od betonske dvorane. Odgovori na prigovore: Gradonačelnik: - da je škola na vrijeme upoznata s idejnim rješenjem (međutim, ono je prema dogovoru sviju zainteresiranih trebalo poslužiti samo za dobivanje građevinske dozvole; i već tada je dogovoreno preprojektiranje). Izvođač: da ga ugovor obvezuje; da se mora držati dozvole; da za organizaciju gradilišta ima odobren elaborat koji nije viđen, niti se zna tko ga je odobrio, dakle prema nečem čega nema ne može se uputiti prigovor. Najčešće primjedbe i prigovore želi se ušutkati prijetnjom o povećanju troškova ili čak prekidom radova Preostali problemi i dubioze: rezultati dosadašnjih sastanaka su samo uopćene, ne i konkretne odluke (osim usmene izjave da se vrt neće dirati; a dvorište?) premda je dvorana nominalno školska, ignoriranje škole u cijeloj priči se nastavlja unatoč deklariranoj dobroj volji ne vide se promjene na bolje ni u organizaciji gradilišta ni u komunikaciji, naprotiv! hoće li se u predstojećoj fazi uvažavati primjedbe i potrebe škole?   Naše stajalište: dvoranu smo željeli, za nju se borili i nipošto ne želimo njezinu izgradnju dovesti u pitanje dvoranu vidimo prvenstveno kao školsku makar će služiti i drugima, a to znači kao čimbenik koji će doprinijeti boljem i obrazovnom i odgojnom radu, a ne obrnuto – prema važećim propisima školu i njezine interese zastupa ravnatelj pa o svemu što se škole tiče mora biti upoznati i sudjelovati u donošenju odluka  

 Nadležnim gradskim i državnim ustanovama, izvođaču radova i svima zainteresiranima upućujemo

    Apel: da deklariranu dobru volju potvrde i djelom i to već danas da surađujući s vodstvom škole iznađu najbolje rješenje prvenstveno na dobrobit djece, radi kojih je škola i dvorana, a onda i šire zajednice da dovrše dvoranu na zadovoljstvo sviju ZAKLJUČCI : Da se ustraje u traženju poštivanja dogovora o očuvanju školskog vrta i dvorišta, te preplanira mjesto parkirališta i ulaz u dvoranu Da se ispoštuju zaključci Gradskog vijeća Grada Splita Da djeca budu sigurna u školi

                                                                                      

  Na znanje: 1. Učiteljskom viječu OŠ „Mejaši“ Vijeću roditelja OŠ „Mejaši“ Školskom odboru OŠ „Mejaši“ Vijeću GK Mejaši Poglavarstvu grada Splita Gradskom vijeću grada Splita Uredu Državne uprave u Splitsko-Dalmatinskoj županiji Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa Predsjedniku RH                    

                                                                                                Mirjana Jerčić, ravnateljica

 

Osnovna škola "Mejaši" Split